donderdag 1 april 2010

Verhalen aan het Ontluikende Leven

Wel ik herinner me dat ik als kind in de hogere klassen van de basisschool zat en een kameraad had die wat ouder was dan mij en met wie ik ook in de scouts-groep zat.
Op een dag zaten we samen op een bank in een park en op een gegeven ogenblik trok die zijn broek open en toonde mij zijn erectie en vroeg aan mij wat dat was, wat er met hem gebeurde en of hij naar de dokter moest en hij richtte zich daarbij tot mij omdat ik de reputatie had nogal ene slimme te zijn op de school.
(gedateerd: 1973, opgetekend: 2010)

Thans ben ik er 47 en heb minder last van spontane ereacties maar het werkt nog wel.

Van een vriendin noteerde ik het verhaal dat ze op kostschool zat bij zusterkes en men er meende dat zij last had van diarree en haar moeder haar diarreepillen kwam brengen op voorschrift van de dokter en op gezette tijden lavementen kreeg toegediend van de zusters.
(gedateerd: 1961, opgetekend: 2010)

zie ook:
DE KEYZER, Diane, De Schaamte en de Schrik, Goesting en Genot. Vier Generaties Vrouwen vertellen, Uitgeverij Hadewijch, met de steun van het Fonds Pascal Decroos voor bijzondere journalistiek, Leuven, 2004

De openingssekwentie van de speelfilm "Carrie" naar het werk van Stephen King
Locker Room Scene (cleaned version for television broadcast)

















In mijn fantasieën droom ik weg naar de collegezaal in de Hogeschool van de Akasha-kroniek en bevind ik me andermaal in de les aardrijkskunde, opleidingsonderdeel kosmografie. Opnieuw galmt me de vraag van de pedagoog-didakt door het hoofd; wat zie je op het plaatje?
Het is een hemelkaart, een sterrenkaart van de ecliptica, getrokken voor het exacte moment van het lente-eveningspunt of equinox, wanneer de zon op nul graden Ram staat en dat teken binnentreedt. Wat mij in deze kaart vooral opvalt is dat de oppositie van jupiter op saturnus, die onderdeel uitmaakt van een grote twintigjarige cyclus in een applicerende orb treedt.

Het astronomisch observatorium bericht me:
  • Mars is terug direct beginnen lopen in Leeuw
  • Neptunus in samenstand met cusp X in de radix Nederland
  • Transiterende in- en uitgaande conjunctie van Saturnus op de radix-zon van sommige politieke leiders
Tijdsregel:
Pasen is de eerste zondag na de eerste volle maan sinds het lente-eveningspunt

Moderne expressie:
Now the Sun's gone to hell, and we got the moon riding high.
From: Brothers in Arms - Dire Straits

----------------
Now playing: The Scala Youth Choir - I Touch Myself
via FoxyTunes

Geen opmerkingen: